klimplant?
Volgens mij is het 'gewoon' een Prunus lusitanica. Maar, ik kan dat op de (ik zou bijna zeggen: zoals gewoonlijk) slechte foto niet goed bekijken. Een overzichtsfoto kan ook nog wel eens helpen bij identificatie..
99% zeker een mandevilla. Ik heb ook al geprobeerd om er iets bonsaiachtigs van de fabriceren, maar dat is niet gelukt. Die krengen dikken nauwelijks op en ze vinden knippen en dergelijke niet zo heel erg leuk.
groei op gevels in middelandse zee landen de bloemen zijn in feite schutbladeren.
Hij heeft lange klim liaanen, de bloemen zijn eigenlijk gekleurde schutbladeren het is een klimmer
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
100% zeker nu. Mandevilla wordt ook wel dipladenia en sundaville genoemd. De bloemen zijn geen schutbladeren, zoals die grote gekleurde bij de bougainvillea, maar wel echte bloemen. Inderdaad mooie kamerplanten, en in de serre doen ze het heel goed. Donker staan zijn ze niet zo gek van, maar als je bloei wil forceren is dat, in combinatie met droogte een goeie. Kan overigens niet buiten overleven in de winter.