In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Tips voor m'n Ginkgo 8 jaren 3 weken geleden #55491

• JJJ
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Tja, misschien is bonsai een beetje een groot woord voor mijn ginkgo-boompje. Maar wie weet hebben jullie tips. De plant is een jaar of 6-7 geleden gekocht als stek, en heeft sindsdien volkomen ongecontroleerd geleefd in een emmertje. Zie de eerste foto hieronder. Afgelopen voorjaar heb ik hem enigszins in vorm gesnoeid en rechtop getrokken met een paar touwtjes en stokjes. Het resultaat is op de tweede foto te zien. Het is in elk geval een vooruitgang.

Nu ben ik benieuwd of van dit boompje nog iets mooiers te maken is. Wat is slim om volgend seizoen te doen? Sowieso moet hij een keer verpot worden, maar zo'n ondiep bonsaischaaltje is vast op korte termijn geen goed idee. Op zich vind ik een wat diepere pot ook wel goed staan bij zo'n verticale boomvorm. Misschien zou hij wel wat meer zijtakken kunnen gebruiken? Zou toppen helpen om dat te stimuleren? Of zijn er nog andere dingen te bedenken?

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by JJJ.

Tips voor m'n Ginkgo 8 jaren 3 weken geleden #55492

• DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 504
Ik vermoed dat je hem niet in volle grond kan plaatsen wegens geen plaats ervoor maar dit zou de eerste stap kunnen zijn om hem een toekomst als bonsai te kunnen geven.
Misschien kun je een grote pot (eventueel uit hout gemaakt) gebruiken en hem flink laten groeien, pas later kun je zien welke kan je op kan gaan.
Vergeet niet, bij bonsai is tijd niet belangrijk ;)

Tips voor m'n Ginkgo 8 jaren 2 weken geleden #55536

• TamasHenk
  • TamasHenk's Profielfoto
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 1
Hoi mijn tips

Ik zou hem niet in veel licht zetten en rustig wachten tot er een paar extra takken aanzitten.
Ga geen takken knippen of iets dergelijke, maar wacht rustig.
Zet hem in een iets grote pot/ kist en geef hem zijn wekelijkse voeding.

Rustig wachten tot hij gegroeit is en wat je kan doen qua styling. ;)

Tips voor m'n Ginkgo 8 jaren 2 weken geleden #55544

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Je moet er bij een ginko rekening mee houden dat ze zeer slecht over snoeiwonden heen groeien. Het is dus geen boom die je groot en dik laat groeien en dan afzaagt. Het absoluut geen beginnersboom om even een bonsai uit te kweken.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren