Een tijd geleden heb ik een bonsai gekregen van mijn oma. De hele tijd ging deze goed mee. Na een warme zomer begon deze ineens bruine bladeren en takken te krijgen. Tijdens deze warme zomermaand stond de bonsai achter glas (meestal met gordijnen dicht). Zou de bonsai verbrand kunnen zijn of misschien toch uitgedroogd? kan iemand mij helpen? Ik ben er namelijk heel gehecht aan geworden!!
Ik ben jullie eeuwig dankbaar.
Alvast bedankt,
Jeroen
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Een bonsai is het niet. Dit wordt verkocht als kamerden en ze doen het ook wel binnen. Maar met die warmr zomer had hij absoluut buiten moeten staan. Hij houdt niet van al teveel licht, maar ook zeker niet van warmte. Hij was populair als kamerplant in de tijd vóór centrale verwarming.
Hij houg niet van natte voeten, zeker in de winter als hij nauwelijks groeit. Dus tussen gietbeurten laten aandrogen.
Hoi Jeroen,
Ik denk dat M, je het meeste wel gezegd heeft, maar als tip , wanneer je een plantsoort of bonsai soort neemt is er heel veel info op het net te vinden.Sukses met je kamer den