In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Identificatie nodig 7 jaren 10 maanden geleden #55016

  • rogiervanlokven
  • rogiervanlokven's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Dag allemaal,

Ik ben vrij nieuw in het Bonsai-wereldje! Afgelopen maandag een mooi boompje kado gekregen! Erg gaaf....maar ik weet ook dat het wat onderhoud en opletten is met deze unieke boompjes, dus vandaar dat ik me hier heb aangemeld. Want ik wil er wel graag goed voor zorgen. :)

Ik zit even bij "identificatie" op de site te kijken maar ik krijg het nog niet helemaal gevonden. Ik ben dus benieuwd naar wat voor type boom ik heb. Ik heb een foto in de bijlage gedaan. (en ik weet het, de pot is inderdaad lelijk, die ga ik nog vervangen als ik dit weekend naar een tuincentra ga :silly: ). Kan iemand mij zeggen welke ik boom ik heb?
Ik denk zelf een soort vd Ficus categorie ( www.bonsaiempire.nl/boomsoorten/ficus ) of anders misschien 1tje van Carmona? ( www.bonsaiempire.nl/boomsoorten/carmona )




Bedankt voor het lezen en ik hoor het graag! :)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by rogiervanlokven.

Identificatie nodig 7 jaren 10 maanden geleden #55018

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133
Dat is een ficus.Heb je helemaal goed. Waarschijnlijk is het bovenste deel op de wortels geënt.Maar moet je even kijken.Als dat zo is, is het is een Ficus microcarpa en een ficus benjamina. Al ben ik niet 100% zeker van de achternamen, wel dat het een ficus is.

Zelf heb ik ook zulke, maar heb ik het geënte deel er vanaf geknipt en laten wortelen. Het deel dat over bleef kreeg later zijn eigen blaadjes, die ik eigenlijk mooier vind dan het geënte deel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by KobusKoops.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts