Dank je wel, ik heb de gingseng zo gekocht als gingseng ficus bij intratuin 2 jaar terug. Ik heb verschillende sites waaronder bonsai empire. Bonsai empire heeft ook een video over 2 soorten ficus bosai. De ficus met de grote wortelen (gingseng) daar lijkt mijn ficus op. Ik zal de andere eens opzoeken op het web. Ik heb ook verschillende videos bekeken van Amerikanen, Japaners en op de site van bonsai empire.
Ik kan om de een of andere reden geen foto plaatsen. Hij pakt de foto bij bijlage toevoegen en als ik op toevoegen druk laad hij een tijdje en dan kom ik op de home pagina. Zelfs de foto als avatar kiezen gaat het terug naar de home pagina.
DavidJanssen schreef : Ik kan om de een of andere reden geen foto plaatsen. Hij pakt de foto bij bijlage toevoegen en als ik op toevoegen druk laad hij een tijdje en dan kom ik op de home pagina. Zelfs de foto als avatar kiezen gaat het terug naar de home pagina.
sleep de foto hier in de onderstaande link eens in, sla hem op als jpeg en probeer die eens te posten
Dank je wel voor de info. Marcotteren of afzagen kan dat nu gebeuren of moet ik wachten tot de lente? Als ik de stam af zou zagen ga ik dan verder met het onderste deel of moet ik ervoor zorgen dat het bovenste deel wortels aan gaat maken?
uitgraven dan na het marcoteren dus zou ik dan het jaar daar op pas doen dus ben je twee jaar verder
verder gaan met de stam zou ik doen en het gemarcoterde stuk weer in de tuin planten
of volgend voorjaar afzagen en dan uitgraven !
koop een jeneverbes of een andere makkelijke soort om op te oefenen zou ik zeggen geduld is belangrijk en vind ik zelf nog een van de lastigste dingen Haha