Vandaag deze boom gekocht. Als ik de naalden en de opbouw van de boom bekijk is het volgens mij een gewone Europese spar. Ik ben echt een leek wat betreft types. Dus ik hoop dat een van jullie dit kan bevestigen.
De bovenkant is erg dicht begroeid en er wordt geadviseerd deze open en luchtig te houden voor een betere groei. De beste tijd om te snoeien is volgens mij eind mei begin juni (had ik ergens gelezen). Is het nu beter om de boom met rust te laten tot volgend jaar of toch wat te snoeien??
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Picea glauca ‘Conica’?
Als mijn vermoeden juist is, heb je een zeer moeilijk tot goede bonsai te vormen variëteit:
de takken veren na ontdraden steeds weer op en deze soort is zéér gevoelig voor spint.
Ik hoop dat ik fout ben.
Onder bovenstaande naam vind je met de zoekfunktie op het Forum veel info.
Wat Picea betreft heb je gelijk.
Als het een Picea abies is heeft hij het al een tijdje niet zo best.
Dan worden ze lichtgroen, stond hij in de volle schaduw?
Ja redelijk hij stond tegen een wand aan en aan de stand te zien zal die niet veel zon hebben gehad. De boom stond ergens helemaal achteraan en er was inderdaad al een hele tijd niet naar omgekeken. Ik zag de boom staan en was verkocht. Het is wat dat betreft hetzelfde als toen ik begon met houden van aquaria. Je kiest altijd de meest moeilijke plant/vis en dan kom je er eigenlijk thuis pas achter dat het misschien niet zo handig was....