Zullen wel wortels schade opgelopen hebben en de bladen die nu wegvallen zijn vermoedelijk rechtsreeks verbonden met die nu dode wortel delen.
Verpotten zou ik in een grote pot met luchtig substraat doen maar niet aan de kluit komen.
Tip; ik gebruik de huidige pot als pers mal in de nieuwe grond en dan til ik het geheel uit zijn pot en past zo perfect ik de nieuwe grond
De volgende gebruiker (s) zei dank u: thom_vanderbroeck, MartijnBosgraaf
Maar moet ik niet wel "uitlopers van de wortels verwijderen die ik verdenk van wortelrot (als ik die zou aantreffen)? Verder ben ik inderdaad van plan niks aan de kluit te doen: alleen "overpotten" in een wat ruimere (vooral met grotere diameter) pot.
thom_vanderbroeck schreef : Hey goed idee dat van die pot!
Maar moet ik niet wel "uitlopers van de wortels verwijderen die ik verdenk van wortelrot (als ik die zou aantreffen)? Verder ben ik inderdaad van plan niks aan de kluit te doen: alleen "overpotten" in een wat ruimere (vooral met grotere diameter) pot.
Tenzij die echt snot rot zijn zou ik ze gewoon laten, de boom herstelt zich nu dus zal hij niet van geknoei aan zijn wortels gaan houden.
Volgend verpot seizoen kun je dan even alles grondig bekijken en weghalen wat slecht is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: thom_vanderbroeck