Hey allemaal,
Ik dwaal hier nu een aantal weken rond en heb al veel informatie opgevangen. Ik heb nu een aantal kleine boompjes waar in nog niet veel mee kan doen. Maar ik wou ook is wat groter gaan.
Ik ben dus naar een kwekerij gegaan en heb daar een mooie Acer Palmatum gevonden (zie foto) met een mooie stam en al een aantal jaartjes oud.
Nu was ik misschien iets te enthousiast te werk gegaan. Hij was namelijk helemaal gezond en stond in goede grond met wat turf enzo...
Maar zoals ik al in veel bonsai filmpjes op youtube heb gezien, is het terugknippen van de wortels een standaard bezigheid bij bonsai's dus ik heb er een heel stuk van de wortels afgehaald en hem terug in dezelfde pot gezet, zodat ik al een beetje zicht had op de wortelvoet enzo. Dan kan ik hem volgend voorjaar in een bonsai pot zetten. Maar nu lijkt hij het een beetje moeilijk te hebben en worden bijna alle bladeren dor (zie foto). Denken jullie dat het nog goed komt en wat moet ik doen in de toekomst om het een mooie bonsai te maken.
Groetjes Pim