In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Acer 1 jaar oud 8 jaren 7 maanden geleden #49641

• Atendund
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo leden,

Sinds 2014 ben ik begonnen met het trainen van meerdere bonsai bomen onder begeleiding van een ervaren kweker. Vandaag ben ik lid geworden van deze site en heb een vraag rond mijn 1 jaar oude Acer (die ik uit een zaadje heb opgekweekt) die ik tot een volwaardig bonsai wil trainen.
Afgelopen winter is deze 1 jaar oude boom al zijn blad verloren. Sinds een aantal weken beginnen de knoppen weer uit te lopen en vormt er vanuit halverwege de stam een nieuwe aftakking, echter groeit de top van de stam niet meer mee en begint bruin te verkleuren. Nu vraag ik mij af of dit nog op gang kan komen, of dat ik een leeg takje heb, met enkel aan de zijkant een uitloper.

Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?

Bijgevoegde foto is van januari. Hier is te zien dat aan de top een groen topje zit, deze begint nu bruin te verkleuren.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer 1 jaar oud 8 jaren 7 maanden geleden #49642

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940
welkom !
leuk dat je van uit zaad aan het opkweken bent
vraag me af of hij nu wel buiten staat op de foto lijkt hij binnen te staan en deze soort hoort buiten !!

Acer 1 jaar oud 8 jaren 7 maanden geleden #49644

• Atendund
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Deze staat momenteel binnen, ik heb geen mogelijkheid om deze buiten te plaatsen, maar voorheen stond deze op een beschutte plek in Z.O. zonlicht. Nu staat deze achter een raam, waarvan het raam op een kier staat, en hij zo'n 14 uur per dag met het raam volledig open staat.

Acer 1 jaar oud 8 jaren 7 maanden geleden #49648

• marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 718
Zo te zien is het een a. pseudoplatanus die moet gewoon buiten.

Kan dus niet binnen!

Acers zijn bladverliezend wat betekent dat ze 's winters hun blad verliezen. Dan hebben ze wel een koudeperiode nodig die ze binnen niet krijgen. Dat gaat dus niet goed.

Laast bewerkt: Post by marcellucas.

Acer 1 jaar oud 8 jaren 7 maanden geleden #49652

• Atendund
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik hen maar even geïmproviseerd en een soort verlenging van de vensterbank aan de buiten zijde gemaakt (heb namelijk geen balkon o.d.) met een plankje aan de zijkant tegen harde wind. Hij staat nu buiten (3 etages hoog). Ik heb voor de zekerheid de pot maar vast gezet, omdat ik erg bang ben dat hij er anders af valt.
Bedankt voor de tips!

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts