Hallo allemaal!
eind deze zomer vertrek ik uit huis en ga ik op mezelf wonen, het leek mij leuk een symbolisch presentje aan mijn ouders na te laten
als dank voor alle zorg die ze de afgelopen 18 jaren aan mij besteed te hebben, waarmee ze als ik weg ben hun handen aan vol kunnen hebben. Los hiervan heb ik na enig onderzoek te doen interesse opgebouwd voor deze eeuwenoude kunstvorm.
Nu is mijn kennis nog maar beperkt, hierom wil ik jullie gezamenlijke kennis graag raadplegen
Wat is wijsheid als ik de komende 15/16 weken een leuk maar toch degelijk bonzai boompje wil maken, dat niet al te veel zal kosten en geen gigantische hoeveelheid tijd kost? Ik ben me er bewust van dat het een jarenlang durend proces kan zijn en ik heb ook bewondering voor het geduld en de liefde die er in wordt geinvesteerd.
Zeg dat ik een middelgrote bonzai voor in een hal binnen zou willen maken, waarmee ik zelf ook het een en t ander aan kan doen wat betreft snoeien en bedraden. Welk type boom raden jullie aan om mee te beginnen? en wat zijn eventuele do's and dont's?
Alvast bedankt
groet,
Willem
P.S vergeef me voor het feit dat ik wat onvakkundig overkom, heb weinig ervaring met tuinieren of het verzorgen van planten.