Hallo, ik ben nieuw hier!
Voor mijn verjaardag heb ik een Bonsai gekregen van mensen die zelf niks van Bonsais afweten (Ik ook niet, maar door te googlen ben ik al een heel eind gekomen).
Ze hebben hem twee dagen in hun huis gehad voordat hij bij mij kwam en in die twee dagen heeft hij twee keer een beetje water gehad. Eerst heeft hij op een lichte plek gestaan in de woonkamer, zonder direct zonlicht en later hebben ze hem terug in de doos gedaan (Dus donker).
Nu staat hij bij mij op mijn zolderkamer, op mijn bureau onder het raam, en vangt voldoende licht. Ik heb hem gisteren een flinke hoeveelheid water gegeven, maar het reservoir zoog hij al in een paar uurtjes helemaal leeg. De grond is nu nog nat.
Toen ik vanochtend wakker werd, ontdekte ik wat bruine afgevallen bladeren. Ook zijn sommige bladeren nu lichter van kleur en sommige zelfs geel.
Mijn vraag is nu, wat kan de oorzaak zijn dat de bladeren verkleuren en ze hoogstwaarschijnlijk afvallen? Is er wel goed met de boom omgegaan (Door zowel mij, als mijn voorgangers)? Of komt het door de plotselinge verhuizing? Of een andere oorzaak?
Wat kan ik het beste doen om te zorgen dat de boom weer zijn normale kleur groen krijgt en geen bladeren meer verliest?
Het gaat hier trouwens om een zelkova. Ik heb gelezen dat het een buitenplant is, maar hij ook prima binnen kan staan. (Klopt dit, of kan ik hem beter naar buiten halen?) Ze hebben hem bij de binnenplanten van het tuincentrum vandaan.
Bedankt voor het lezen en jullie hulp!