In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Takken groei stimuleren 8 jaren 8 maanden geleden #48539

• Elisa9180
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Bonsai lief hebbers,

ik ben redelijk nieuw in bonsai's dus moet nog veel leren,
Nu ik heb deze winder een sequoia kunnen kopen voor een apple en een ei.
Deze is verre van Klaar of goed. nu ik wil er een mooie bonsai van maken wat me zeer veel tijd en geduld zal kosten.
hij heeft deze winter een zeer grove wortel snoei gekregen wegens dat hij 2de wortelvoet begon te maken.
Nu ik had graag dat deze Bonsai toch iets meer nieuwe takken vanaf de stam begint te maken. maar hoe stimuleer je een boom om nieuwe takken aan te maken.

in deze post wat foto's

alvast bedankt voor de hulp en INFO.
De foto's worden automatisch gedraaid door de website sorry hier voor

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Elisa9180.

Takken groei stimuleren 8 jaren 8 maanden geleden #48542

• JonathanH
  • JonathanH's Profielfoto
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 5
Hey!

Ik ben zelf ook nieuw dus wat ik nu ga zeggen klopt mss niet.
Maar ik denk dat het een beetje geluk is of hij daar opnieuw gaat groeien of niet.
Misschien als je de boom wat inkort dat hij zich meer geneigd gaat voelen om daar nieuwe takjes te ontwikkelen, maar ik denk niet dat dat je plan is?

Takken groei stimuleren 8 jaren 8 maanden geleden #48543

• marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 718
Is geen sequoia maar OF een metasequoia OF een taxodium. Bladverliezende coniferen.

Je kunt een paar dingen proberen.