B)Hoi bonsai leden,
Vorig jaar als zaad geplant kwam hem vandaag weer tegen in de tuin .Is nu een jaarling,ben helaas m,n soort beschrijving boekje kwijt gereaakt. Wie kan mij helpen welk soort boom\struik is? Het blad lijkt op beuk maar is dat absoluut niei
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
heeft wat weg van een eik maatwerk dit niet zeker is slecht te zien zo
wil je er een bonsai van kweken zou ik de stam nu alvast bedraden en beweging mee geven en dan in de volle grond zetten met iets onder de wortelvoet zodat die mooi omwijd gaat groeien !
Ik denk ook: eik. Maar waarschijnlijk niet de 'gewone' zomereik. Mist de meer ronde bladlobben. Mogelijks de Amerikaanse eik. Je zou je toch herinneren dat je eikels geplant hebt?
Is zeer waarschijnlijk geen plant die vorig jaar ontkiemd is. Lijkt ouder.
Ja goed plan dennis was al van plan om de stam te bedraden,maar dacht eerst op kracht komen.Maar je hebt gelijk met of zonder bedrading groeien doet ie toch wel
niet slecht bedoeld, maar je werkt bij de groendienst en je herkent geen zaailing van een eik?
die er inderdaad uitziet alsof hij aan z'n 2e of 3e levensjaar begint...
Soit, zou hem gewoon in de volle grond laten staan.
Mijn eerste gedachte was ook een eik. Maar zoals ook door anderen aangegeven.. Niet zeker.
Wat ik wel denk te zien is dat er tussen de knop van deze winter en het eerste blad heel veel ruimte zit. Dat zou kunnen duiden op een te donkere standplaats. Je hebt de boom nu binnen staan om een foto te maken, vanwege het slechte weer, verwacht ik? Als je de boom weer buiten zet vandaag, zet hem dan op een wat zonnigere plek.
Goed advies,
Ben ook niet zeker van eik je hebt gelijk kwa donkere plek{goed opgemerkt trouwens] Zal hem wat verplaatsen en natuurlijk gaat ie naar buiten
Bedankt