Ik heb deze nog nooit zien bloeien, deze is maar een uur, of zoiets dergelijks, open
. Het zijn paarse bloemen bij mij. Het leuke bij deze is dat je kunt kiezen of je hem binnen of buiten groeit. Hij kan namelijk tot een paar graden vorst buiten want dan vormt hij een hibernacula. Ikzelf groei hem binnen want dan krijg je het beste resultaat qua groei en bloei. Natuurlijk gaan ze in de zomer wel allemaal naar buiten.
Sarracenia bloemen zijn inderdaad super mooi. Leuk dat je zaad hebt opgevangen van dionaea! Winterbloei? bedoel je dat je ze binnenhoudt in de winter en dat ie toen ging bloeien?
Meestal knip ik de bloemen eruit maar ik ga dit keer zaad opvangen dus als je wilt kan ik je best wat zaad toesturen over een tijdje?
Welke planten groei je nog allemaal?
Gr. Teye
P.s. Ik heb een stuk of vier vleeseyende plantenfora om dan nog te zwijgen over Facebook groepen
.
PPs. Kijk is op araflora.nl en dan bij de agenda, daar hebben ze morgen en acht mei een beurs waar ze vast leuke planten hebben. Ik ga acht mei en wil een Heliamphora en een drosera soort gaan scoren
.