Hoi mede tuinders .Ik had vorige week leatherback bericht dat er in de tuin van vriendin twee 5 meter hoge ligusters groeien ,naast elkaar,Ik wilde er een uitgraven,maar wil eerst advies hoe te doen.Nl, de stammen zijn inelkaar gedraaid en van de tweede is het ook niet een stam maar ook twee naast elkaar vergroeid.Als je de foto bekijkt hoe kan ik dit het best aanpakken? De stammen zijn erg mooi en zo dik als een blikje fris.
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
ik zat met het zelfde probleem met een grote hibiscus in mijn tuin waren 3of 4 stammen in elkaar gegroeid maar onder de grond bleek het tog uiteindelijk 1 stam te zijn. kans bestaat dat dit bij je liguster ook zo is !
ik heb toen eerst met een klein schepje rond om de stam de grond weg gehaald om te zien hoe het zat onder de grond.
zorg dat je een scherpe zaag bij de hand hebt haha tis een hele klus.
als hij nog een tijdje kan blijven staan kan je misschien eerst marcoteren op een stuk met beweging en tapsheid is dat gelukt heb je twee bomen en graaf je hem uit !
ja ik ging vol goede moed naar m,n vriendin, tot ik de komplexheid zag, de moed zonk diep in m,n schoenen.maar de tip dat mischien onder de grond het een stam is ga ik onderzoeken,en wat dat marcoteren betreft leg eens uit?