Hoi allemaal, dit is mijn eerste post op het forum ! Heb geprobeerd zo goed mogelijk de regels te lezen dus hopelijk gaat het goed.
Ik heb bij een lokaal tuincentrum een tweetal bonsai boompjes opgepikt/mogelijk gered. Het kwam per ongeluk ter spraken en er werd mij verteld dat er nog 3 bonsai's stonden die ze gingen weggooien. Ik mocht ze voor 7.5 euro p/s meenemen en met eentje kwam zelfs een klein potje. Ze zijn alleen niet in al te beste staat volgens mij / het tuincentrum.
Mijn ervaring met bonsai is weinig, ooit een indoor starterskit gekocht en onderhouden. Deze was na een jaar nog in goede staat maar door een verhuizing heb ik hem bij een vriend achter moeten laten. Maar goed toen ik dit hoorde kon ik ze niet laten staan al is het maar om te proberen.
Ik heb nog een scherpe kniptang en ferti vloeibare bonsai voeding van de starterskit. Uit noodzaak ook maar bij het tuincentrum een zak "pokon bonsai grond" gekocht aangezien ik er vanuit ging dat ik zo snel mogelijk wat met de plantjes moet gaan doen. Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven ? Moet ik ze meteen verpotten / snoeien / wortels weghalen etc.
Hopelijk zijn dit niet teveel vragen voor een eerste post maar vond het zonde om ze weg te laten gooien. Overigens kan je op de foto van de ene plant halen "Araucaria Cunninghamii" de andere plant konden ze me niks over vertellen en werd gescand als schep
Ik heb al meerdere malen geprobeerd te posten maar denk dat door de images het steeds misloopt dus heb een album op imgur aangemaakt :
imgur.com/a/W2h4F
Edit : lag dus aan het uploaden van de plaatjes.