Na het vergelijken van plaatjes etc kwam ik wel op wat ideeen welke het kan zijn. Heb hem verkregen en staat verder geen naam bij. Om hem te kunnen verzorgen wou ik mij even inlezen, maar is natuurlijk handig om zeker te weten welke het is.
Ik hoop dat jullie uitsluitsel kunnen geven en dat ik verder nog wat dingetjes kan leren van dit forum!
Groetjes
Thomas
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Zo op mn telefoonscherm lijkt het een ficus (microcarpa ginseng), ikea en degelijke centra verkopen deze in veelvoud. Ik kan het mishebben maar er zijn later op de dag ongetwijfeld deskundigere forumleden aanwezig die je antwoord kunnen geven.
Toch nog een vraagje. Ik was van plan hem zoveel mogenlijk met rust te laten, enkel normale verzorging. Ik heb aquarias gehad, en geleerd dat dat meestal gewoon het beste is he!
Maar, op de laatste foto is het misschien wel te zien, heb ik het idee dat het boompje wat ''hoog'' in de pot staat. Hij staat op een soort terpje zegmaar. Dit is lastig met water geven en misschien betekend dit dat hij op de wortels op de bodem staat.
Deze foto van internet laat het in het extreme zien
www.bonsaidasie.fr/media/catalog/product...e95/i/m/img_2128.jpg
Is het slim hier iets aan te doen. of lekker zo laten?
Dat je carmona zo'n driehoekje maakt is niet erg. Zeker als het wortels zijn vinden we dat zelfs mooi in bonsai en noemen we dat nebari.
Wat wel een punt kan zijn is dat dat soort tropische importbomen vaak in een soort klei staat die niet erg geschikt is voor bij ons. Dus je kunt overwegen om hem te verpotten in een beter substraat. Daar kun je hier genoeg over lezen
Klopt er is veel te lezen. Ik denk dat ik maar even rustig ga kijken naar andere grond etc en hem dan een keer verpot. Het spul waar die nu inzit is ook niet echt mooi, zit zand oid doorheen lijkt het wel.
Toch maar verpot, was redelijk rotzooi denk ik waar het in stond. Niet helemaal super tevreden, maar ''beter'' krijg ik hem niet. Denk dat dit voor bevochten enzo een stuk beter is.
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken