Ik zit hier nu een paar maanden op het forum en ik hoor mensen wel eens praten over de workshops of over leermeesters.
Dus vroeg ik mij af hoe iedereen is begonnen met bonsai, hebben jullie het zelf aangeleerd of zijn jullie naar professionals geweest om het te leren van ervaren bonsai artiesten?
Je kunt een heleboel zelf leren en zeker in deze tijd van Internet en youtube is een heleboel informatie makkelijk verkrijgbaar.
Toch boek je in mijn ogen de meeste en snelste vooruitgang door met levende mensen om te gaan
Op die manier krijg je niet alleen informatie maar kijkt iemand mee met wat je doet en kan je corrigeren. informatie is belangrijk maar belangrijker dan dat is vaardigheid opdoen. En vaardigheid krijg je alleen door oefenen oefenen oefenen. ..
Ik heb een paar workshops meegedraaid. Een echte cursus moet ik nog vinden bij mij in de buurt. Binnen een anderhalf uur rijden van mij af heb ik nog geen mensen kunnen vinden die bonsai doen op een nivo & manier die mij aanspreekt.
Zoek iemand die het nodige niveau heeft en ga er lessen volgen.
Zo ga je het meeste plezier beleven aan deze schitterende hobby!
Ook ga je een mooie collectie kunnen uitbreiden waar je voor het leven plezier aan hebt!
Altijd leuk om filmpjes op youtube te bekijken, maar het echte werk leer je zoals
Marcellucas zegt, oefen, oefenen en nog eens oefenen!
Ikzelf ben ook nog een beginner, maar heb mij wel ingeschreven bij de dichtstbijzijnde vereniging. Daar heb ik al veel opgestoken! Via internet kan je veel leren maar in levende lijve gaat iets vlotter
Ik ben ook maar een beginner,
heb jaren basic bonsai onderhouden van wat ik geleerd had uit meerdere
boeken , zeker die van Harry Tomilson was zowat mijn bijbel,
nu ben ik bij club gegaan en nog ergens les aant volgen,
en is toch een verrijking, ik raad het je aan