Boompje heeft het redelijk gedaan, tot in de herfst alle takken begonnen uit te drogen vanaf de punt.
Ik heb de boom dan uitgegraven om te zien of er onder de grond iets mis was, opgepot in goed substraat, Rhizotonic gestart en in de serre gezet gedurende de winter.In de lente goed op gang gekomen en ondertussen scheuten van 60 cm...
Ik heb tot vandaag zitten denken over de styling- dubbelstam/enkel met veel dood hout/ alle zijtakken eraf en helemaal vanaf nul beginnen op te bouwen,...
Gezien de nieuwe scheuten weer rechte staken zouden worden als ik ze zo zou laten groeien maar een beslissing genomen. De dubbelstam optie werd verworpen omdat de twee stammen parallel naast elkaar lopen,exact dezelfde beweging maken en even dik zijn.Eentje moest er dus aan geloven. Eens die beslissing genomen en eraf gezaagd was het eigenlijk straight forward werk: uitfrezen, scheuten bedraden en beweging geven, inkorten. Ik hoop op nog een aantal nieuwe scheuten om wat gaten op te vullen.
Boom nu weer met rust laten tot in de winter en nog eens goed kijken nu ik zicht heb, misschien dat ik nog wat takken moet laten verdwijnen.