Hallo heb verleden week een hamelia bonsai gekocht totaal onbekend voor mij.maar heb me toch laten gaan .het probleem is nu dat ik weinig tot niets van informatie en verzorging van deze boom vin.kan iemand mijn helpen?
Volgens google zijn het (sub) tropische planten dus vorst is waarschijnlijk geen goed idee. Veel licht is waarschijnlijk wel een goed idee dus dat maakt overwinteren in ons klimaat al lastiger.
Kennelijk zijn kolibri's vaste gasten als ze in bloei staan
Dank u voor het antwoord .nee geen info gekregen in de winkel.in de winter zet ik ze in de veranda.kvraag me wel af of ze veel water of weinig nodig hebben?
Ik ben me niet bewust ooit deze soort in het echt gezien te hebben. Ik denk veel anderen ook niet. Laat staan ervaring mee hebben.
Kan dus ook geen raad geven, behalve misschien: geef de basisverzorging zoals je dat op elke degelijke site kan vinden. En volg je boom op.
Misschien is het ook nuttig te weten of deze boom een zuurdere of niet zure grond vraagt.
Succes, en kies beter geïnformeerd je volgende boom.
Dank u voor je reactie.ja ik weet het maar de kostprijs was niet zo hoog en de stam sprak mijn aan ik zag het als een uitdaging .heb ergens gelezen dat zure grond aangewezen is
En zeker ook: zoek ( zoals hoger reeds vermeld) op Google meer info over deze boom EN over de natuurlijke omstandigheden waar hij groeit. Hou daar rekening mee in de verzorging.