Hallo,
Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in bonsai, maar ik beschik slechts over theorie kennis van het internet en een beetje praktijk opgedaan met een boompje van de intratuin. Daarom hoop ik dat op dit forum iemand met meer ervaring mij kan helpen.
In de tuin van het huis van mijn ouders staat een oude hulst. Onder deze hulst ontdekte ik gister een jonge Spaanse Aak. Het boompje is slechts rond de 30cm hoog en op het dikste punt is de stengel slechts iets meer dan 1cm in diameter. Graag zou ik dit boompje trainen tot bonsai.
De vraag die ik daar nu over heb, is wat ik nu eigenlijk moet doen. Ik denk zelf dat het beste is om 'm nu te laten staan en dan in Maart/April het boompje overplaatsen naar een plek in de tuin met meer groeiruimte (wel bovenop een tegel voor de nebari) of in een grote pot. Dan is ie in ieder geval ook weg van die hulst voordat de wortels helemaal door elkaar groeien en ik 'm er nooit meer uit kan krijgen.
Foto's kan ik plaatsen als daar behoefte voor is, het regent echter op dit moment dus nu heb ik ze nog niet.