Hi,
Na enkele weken lezen en rondkijken op allerlei forums ben ik zelf ook begonnen met een bonsai: een Juniperus Horizontalis uit een tuincentrum.
Zoals ik hier en daar gezien had heb ik er eentje uitgezocht waar een mooie stam in verborgen zat waarmee ik dacht dat er wel een mooi beginnend boompje kon gemaakt worden:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Na een é-tal uurtjes is dit ervan geworden:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Er is veel in gesnoeid geweest, maar de wortels zijn nog zo goed als intact. Ik heb een gewone snoeischaar gebruikt om de overbodige takken weg te snijden, moet ik hier nog speciale wondpasta aanbrengen?
Ik vind de vorm zoals hij nu is mooi, maar vraag me af hoe deze gaat evolueren naar de toekomst toe. Ik ga wss een workshop proberen volgen om de vormgeving en opvolging onder de knie te krijgen.
Hopelijk leer ik in de komende jaren hier nog veel over bij, ik heb allesinds enorm genoten van het op het gemak zoeken en draaien en werken met de plant!
Als iemand verder nog tips heeft om de vorm zoals hij nu is te verbeteren (mss een klein beetje bijsnoeien op de rechtse tak? maar hoe?à laat gerust weten!
Thanks!