Hoi,
Ik heb sinds twee maanden een Fukien-thee bonsai boompje. We wonen in een klein appartement zonder buitenruimte, dus ik hou hem binnen bij het raam. We hebben 2u per dag direct zonlicht en verder strijklicht. Ik draai hem telkens een beetje, zodat hij niet aan 1 kant naar de zon groeit. Ik heb hem een aantal dagen weg gezet van het raam omdat de ramen vervangen werden. We hebben een vrij koel appartement - maar het is best warm geweest de laatste weken.
De blaadjes zijn gaan hangen en ze blinken niet meer zoals ze in het begin deden. Hij heeft in het begin nog bloempjes aangemaakt, maar nu al een tijd niet meer. De blaadjes vallen niet af (buiten dan het occasionele blaadje), maar voelen wel droog. Ze kruimelen niet en gaan ook niet los als ik een klein beetje kracht zet.
Ik bewater hem om de paar dagen - de kluit voelt vaak nog nat aan. In het begin dompelde ik hem onder, maar nu begiet ik hem met een gieter. Ik benevel hem af en toe met een fijn spuitbusje. Hij krijgt om de 2 weken vloeibare kunstmest (Borms cvba)
Wat doe ik fout? (heb hem bewaterd voordat ik foto's trok)
Bedankt!