Goedemorgen iedereen,
Ik zal me eerst eens even voorstellen aangezien ik hier voor het eerst op het forum schrijf. Ik ben Quirin, 19 jaar en student. Je zal je vast af vragen wat een student op die jonge leeftijd met bonsai moet maar ik vind het beren interessant.
Al bijna drie maanden zit ik elke dag wat te neuzen op fora's, youtube, blog's etc. over Bonsai. Mijn vader heeft een hele grote tuin en ik vind het geweldig om te zien en begrijpen hoe je planten kan beïnvloeden. Na drie maanden heb ik gister dan toch met veel zelfvertrouwen mijn eerste bonsai gekocht. Het is een Zanthoxylum piperitum (Japanse peper) geworden. Nadat ik hem gister uren achter elkaar heb bustudeert en hij toch best prijzig was, durf ik er geen schaar meer in te zetten
.
Je kan zien dat er nodig wat aan gesnoeid moet worden en verpot moet worden. Toch komen er ineens heel veel onzekerheden bij kijken wat ik van te voren niet had verwacht. Je hebt natuurlijk wel gewoon een levende boom in je handen die gewoon zo dood kan gaan als je het verkeerd aanpakt.
IK heb gisteravond nog uren op google gezocht naar informatie over mijn pepertje alleen ik kan maar heel weinig vinden wat het voor mij nog moeilijker maakt om te beslissen hoe ik het nou ga aanpakken. Ik lees al meerdere maanden hier en daar wat op dit forum en kom heel veel nuttige informatie tegen, dus ik dacht vandaag lat ik maar is om hulp gaan vragen.
Zo ziet mijn huidige bonsai er op dit moment uit: