leatherback schreef : Het probleem is dat willekeurig welke plantenwinkel "bonsai" verkoopt welke serieuze bonsaisten niet als bonsai zitten. Geen greintje originaliteit / kunst is nodig om dergelijke planten te vormen.
Dit is vrij goed te zien als je een aantal van deze boompjes naast elkaar zet. Vaak worden deze volgens dezelfde methode gevormd - S-bocht, eerste tak boven de eerste bocht, recht omhoog groeiend en dan teruggebogen. Er is inderdaad niets origineels of creatiefs aan. Het maakt zelfs niet uit om welke boomsoort het gaat - Ik heb een paar voorbeelden van 5 verschillende soorten bomen voor je bij elkaar gezocht, onder andere jouw carmona, een chinese iep, een chinese kers. De twee andere weet ik niet zeker, Serissa en Ficus dacht ik:
SelcukSahin schreef : Ik vind het niet erg om de komende 40 jaar voor een plant te zorgen en stylen. Dat lijkt me zelfs leuk. Ik zei dat ik niet 10 jaar op een zaailing wil wachten voor er iets moois uitkomt.
Het is niet onmogelijk hier een bonsai van te maken, maar ook dat is een proces van vele jaren en het vereist de nodige kennis. Voorbeelden hiervan zijn via Google te vinden (zoek op 'from Mallsai to Bonsai' of iets dergelijks).
Hier zijn wat van zulke voorbeelden:
adamaskwhy.com/2013/01/22/s-curve-elms/
Een mooie boom kweek je nu eenmaal niet in korte tijd.