Vandaag ontdekte ik bij de boom die ik 2 dagen geleden heb gekocht een witte aanslag op de stam zoals te zien in de foto's. Komt dit door het kalk in het kraanwater? Dacht dat dat alleen op de bladeren invloed had. Heb zelf met kraanwater water gegeven zie dus ook witte aanslag op de bladeren maar dat is zeker van het kalk. Weet ook niet hoe het tuincentrum water gaf. Alvast bedankt.
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Net ook 2 rare plekken bij de stam gevonden. Lijken 2 gaten die in de stam zitten. En dan samen met die witte aanslag vind ik dit heel vreemd. Niet heel goed van het tuincentrum had hem daar goed bekeken en de bladeren zien er goed uit maar deze plekjes niet opgemerkt.
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Niks mis met de plant. Witte aanslag is kalk. Het tuincentrum heeft waarschijnlijk gewoon een tuinslag met broes op de kraan zitten en ze lopen rond om grofmazig water te geven.
ik zie geen gaten in de stam. Dergelijke planten worden met 10.000-en tegelijk in China op grote velden gekweekt. Dus er is geen mens die die plant inspecteert.
Zie de foto voor de gaten. Ze zijn redelijk diep en zit een rare rand om het gat heen. Ik las dat bij schimmel de bladeren ook van onderen er slecht uit moeten zien wat niet het geval is.
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Lijkt mij niet zo heel interessant. Met een vochtige tandenborstel stam schoonmaken en wat je kan doen is de bonsai uit de pot halen en in nieuwe grond zetten. Zie YouTube hoe, succes!
Bij de mijne is na elke watergift een niveau markering zichtbaar, bij bemesting kan het iets wit uitslaan. Maakt het er niet fraaier op, de barst absorbeert iets.