Hoi,
Ik had besloten niet te gaan reageren, maar ga het nu toch doen.
Ik denk dat je, zonder het door te hebben, nu aan het leren bent dat de planten die je nu gekocht hebt, eigenlijk te jong zijn om veel meer te beginnen. Je gaf aan dat alles dun jong groen was, wat nog niet verhout is. Dat is eigenlijk ideaal. Als het verhout is, dan kan het geen nieuwe knoppen maken. Dus de takken die je ontdaan hebt van alle groene sprietjes aan het begin.. Daar zal slechts langzaam nieuw loof op komen (Afhankelijk van de soort, makkelijk danwel niet). En qua vormen.. Dan had je dunner draad moeten pakken, og moeten wachten tot de takken wat ouder waren.
Hoewel een struik uit de tuin makkelijk lijkt, zit je daar met het probleem dat je de plant eerst zo ver moet krijgen zichzelf in de pot in leven te houden. Daarna moet je maar zien of er groen is op plekken waar je het nodig hebt.
Ik denk dat de grootste vergissing is geweest dat je te veel jonge takken weg hebt gehaald. Hoewel sommige demo's online anders doen denken..: Bonsai is een hobby die tijd kost. Dus als een tak op de juiste plek zit, maar te jong is, dan wacht je 1, 2, 5 of meer jaar tot de tak groot genoeg is (Hoewel je, als je 10 jaar zou moeten wachten, wel andere dingen kan doen). Maar.. in plaats van weer 2 boompjes van 6 euro bij intratuin oid te kopen, overweeg om voor 20 euro een plant bij een boomkweker te kopen. Dan heb je een 10* zo grote plant dan wat je nu hebt gebruikt, en meer mogelijkheden. (Risico daarbij is dat je een rechte bonenstaak krijgt. Maar dat is een kwestie van zoeken naar een goede kweker die ook wildere planten heeft).