mijn lieve echtgenote heeft een bonsaiboompje gekocht. Wat nu? Dit is volledig nieuw.
Kan er iemand zeggen welk soort dit is? het boompje komt uit een reclameachtige van een groot warenhuis en kostte echt niet veel, dus ik vermoed dat dit niet volgens de regels van de kunst is opgekweekt. Wat deze regels van de kunst juist zijn is voor mij nog een groot raadsel... Maar goed. Daar kom ik nog op terug...
Op de ene of andere manier heb ik wel symphatie voor dit boompje en zou ik het graag verder verzorgen om er iets moois van te maken.
Om te beginnen: groene vingers heb ik niet. Bij groene vingers denk ik aan kleurkrijt en baby's, niet aan tuinieren. Ik heb dus nog veel te leren...
Als er iemand tips heeft voor boeken of sites... Graag!
Als er iemand weet welk type boom dit is en eventueel de kenmerken voor deze soort....Zeer graag!
Als er iemand tips kan geven betreffende de eerste zorgen die ik nu moet geven (tot ik wat tijd heb gehad om bij te lezen over dit onderwerp)'... zeer zeer graag!
Mijn volgende vraag is over vormen maar daar is het nog wat vroeg voor, ik wil eerst zorgen dat het gezond blijft.
Hieronder de foto's. Ik hoop op vele berichtjes met nuttige info.
Alvast bedankt en tot later,
Bert