In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Jullie mening gevraagd over mijn plan van aanpak 10 jaren 4 maanden geleden #34816

• thijsbekke
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 1
Hallo Forumleden, Ik ben nieuw op het forum zal me daarom ook even voorstellen. Ik ben Thijs ben 26 jaar en sinds een half jaartje begonnen met het groeien van mijn eigen Bonsai boompjes. Ik heb een struikje geknipt en begonnen met vormen door middel van koperdraad. Dit vond ik leuk dus heb ik ook een aantal zaadjes gekocht en probeer ik dat ook. Daar gaat mijn vraag ook over.

Een tijdje geleden heb ik een aantal zaadjes gepoot in normale potgrond, Er zijn twee Japanse esdoorns uitgekomen en 3 dennenboompjes. Volgens mij is het een grove den, want de zaadjes komen uit de den die voor ons huis staat.

Omdat ze een beetje moeten aansterken en in normale potgrond staan wou ik ze verpotten. Ik heb twee zakken "grond" gehaald. Bonsai kleikorrels en bonsai grond voor binnen van het merk naturado.

Ik heb ze gemixt met een verhouding van 50/50 en de den iets meer klei korrels gegeven dan de esdoorn. De boompjes netjes in de grond gezet genoeg water gegeven en weer terug gezet. Maar heb ik het nu goed gedaan ? Of wat kon ik beter doen, wil er niet graag achter komen wanneer het te laat is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Jullie mening gevraagd over mijn plan van aanpak 10 jaren 4 maanden geleden #34818

• thijsbekke
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 1
Een paar plaatjes van de grond en de boompjes. Hopelijk lukt het uploaden nu wel.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Jullie mening gevraagd over mijn plan van aanpak 10 jaren 4 maanden geleden #34819

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Goed dat je begonnen bent!

Wat betreft je acties.. Die zijn een beetje mis-timed. Je hed de planten beter wat groter kunnen laten worden. Overiegsn.. Die bonsai grond voor binnen is niet veel anders dan potgrond. Ik zou het in het vervolg niet gebruiken. In principe kan je bomen in pure akadama kweken (Wat er in de andere zak ljkt te zitten).

De planten die je daar hebt, zijn planten die echt buiten gehouden moeten worden gehouden..

Jullie mening gevraagd over mijn plan van aanpak 10 jaren 4 maanden geleden #34827

• thijsbekke
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 1
Dankje bij de volgende verpotting zet ik ze in pure akadama, het is wel jammer dat ik te dure potgrond heb gekocht, ach jah. Helaas heb ik nog niet echt een plek waar ik deze planten buiten kan zetten, ik neem aan dat dit in een kas moet een overkapping heb ik niet. Het lijkt mij dat anders kapot gaan door de regen of harde wind, zo heel sterk zijn ze nog niet.

Jullie mening gevraagd over mijn plan van aanpak 10 jaren 4 maanden geleden #34829

• leatherback
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Bij mij staan ze in nagenoeg pure lave gewoon in de volle regen ed alles, en dat vanaf het allereerste moment.

Jullie mening gevraagd over mijn plan van aanpak 10 jaren 4 maanden geleden #34842

• thijsbekke
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 1
hmmz, dat wordt buiten zetten dus :(, ik vond ze zo leuk staan binnen. Dan ga ik direct opzoek naar een andere binnen bonsai in mijn bonsai boek.

Dankje

Jullie mening gevraagd over mijn plan van aanpak 10 jaren 4 maanden geleden #34844

• leatherback
  • Platinum Member
  • Platinum Member
in principe moeten alle bomen zodra het kan naar buiten. Veel beter voor ze (Immers, planten groeien in de vrije lucht, en niet in bedompte, droge, donkere grotten..)

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren