Hallo Forumleden, Ik ben nieuw op het forum zal me daarom ook even voorstellen. Ik ben Thijs ben 26 jaar en sinds een half jaartje begonnen met het groeien van mijn eigen Bonsai boompjes. Ik heb een struikje geknipt en begonnen met vormen door middel van koperdraad. Dit vond ik leuk dus heb ik ook een aantal zaadjes gekocht en probeer ik dat ook. Daar gaat mijn vraag ook over.
Een tijdje geleden heb ik een aantal zaadjes gepoot in normale potgrond, Er zijn twee Japanse esdoorns uitgekomen en 3 dennenboompjes. Volgens mij is het een grove den, want de zaadjes komen uit de den die voor ons huis staat.
Omdat ze een beetje moeten aansterken en in normale potgrond staan wou ik ze verpotten. Ik heb twee zakken "grond" gehaald. Bonsai kleikorrels en bonsai grond voor binnen van het merk naturado.
Ik heb ze gemixt met een verhouding van 50/50 en de den iets meer klei korrels gegeven dan de esdoorn. De boompjes netjes in de grond gezet genoeg water gegeven en weer terug gezet. Maar heb ik het nu goed gedaan ? Of wat kon ik beter doen, wil er niet graag achter komen wanneer het te laat is.