Het volgende zeg ik uit mijn eigen ervaring, het wil dus niet zeggen dat het bij jouw ook zo gaat, maar neem het in je overwegingen mee.
Bij mij is de normale dagelijkse verzorging het moeilijkste gebleken, ik heb er werkelijk jaren voor nodig gehad voor de boompjes bij mij echt overleefde.
De watergift is een ding, maar daarnaast was ik ook altijd teveel bezig met snoeien, verpotten, vormen e.d. waardoor de bomen teveel verzwakte en niet sterk genoeg de winter ingingen.
Mijn advies zou dan ook zijn om te beginnen met goedkope boompjes zoals eerder ook genoemd. Richt je in de eerste plaats op dingen als voeding en watergift. Persoonlijk vind ik hiervoor de goedkope tuinstruikjes het meest geschikt. De bekende tuincentrum bonsai vind ik ook moeilijke beginners boompjes, omdat deze vaak al slecht van gezondheid zijn bij aanschaf en er al wat kennis voor nodig is om deze een kans te geven.
De tuinstruikjes zoals juniperes soorten die vaak al per drie voor €10,- verkocht worden, vind ik zelf ideaal. Die kunnen veel hebben en kun je toch al snel leuk resultaat mee hebben.
Als je dan watergift en voeding onder de knie hebt (standplaats ook belangrijk) kun je stap voor stap verder gaan.
Ik ben zelf nu al zo'n tien jaar met bonsai bezig, maar het is vooral 7 jaar proberen geweest en de laatste jaren gaat het steeds beter.
Dus de boompjes die je als voorbeeld geeft, zou ik als beginner niet kopen, of ze het geld nu wel of niet waard zijn is dan niet eens relevant.