Bedankt voor je antwoord leatherback. (mooie schildpad trouwens, je nickname)
Ik zal eens op die fora gaan lezen, inderdaad wel wat meer de weersomstandigheden van Curacao.
Ik vraag me af of een gat graven zal werken. Ik snap je idee wel, maar zal ik dan niet een enorm diep gat moeten graven omdat het in het "dna" van het platje zit om gelijk recht omlaag te wortelen? Misschien als het dagelijks water krijgt heeft het plantje niet de neiging om recht omlaag te gaan en al eerder te vertakken, ook een optie natuurlijk. Lijkt mij een soort van overlevings strategie namelijk. Ik ga me in ieder geval even inlezen en kijken of ik wat kan vinden op die andere fora.
Betreft jou plantje wat niet meer dan 10 cm gegroeid is in 2 jaar. Mijn oma had ook een lokale plant meegenomen naar nederland. Was best lastig om die een beetje aan de praat te krijgen daar. Het klimaatverschil was echt lastig. In de zomer buiten en de winter binnen. Wel altijd in een ruime pot gestaan. Uiteindelijk nooit groter geworden van 50cm en na 15 jaar was het mooi geweest. Hoop voor jou dat die van jou iets beter gaat