Voor binnenshuis is mijns inziens een ficus het beste , deze kan in de zomer ook best op het terras . Ficus verdraagt regen , best geen volle zon . Zij houden ook van waternevelen . Ficus vindt je eigenlijk op veel plaatsen , de grotere bloemenzaken hebben die met hopen staan aan schappelijke prijzen . Natuurlijk gaan er hier direct reageren dat dit meestal geen echte bonsai is , dat weet ik ook hoor . Maar met wat liefde kan je van deze (eigenlijk verminkte boompjes) toch prachtstukken maken. Ik had lang voor ik met bonsai echt bezig was zo een paar in huis , helemaal verwilderd en verwaarloosd . Tot ik op een dag groene vingers kreeg en eraan begonnen ben , moet je nu zien . Na nu ongeveer 2jaar beginnen zij prachtig uit te groeien , zijn deze winter bedraad in een poging om een echte kruin te creëren . Ze zien er goed uit en vliegen eerstdaags buiten bij de andere bomen . dan zie ik ze wel opfleuren ze staan duidelijk liever in de buitenlucht. Ik heb ook Ulmus maar mijns inziens is dit echt wel een buitenboom .
Succes in elk geval