Vandaag was het dan zover mijn eerste echte bonsai in wording opgehaald.
Erg fijn geholpen in de zaak en naar huis met een fijn gevoel.
Helaas vergeet je toch altijd die laatste dingetjes te vragen waar je aan twijfelt.
Ik heb dus een Acer opgehaald met de eigenschappen die ik zocht op tot een eind doel te komen.
De beste meneer in de zaak gaf mij het advies deze wanneer het weer de goede tijd is dit te doen deze te verpotten naar een grote houten trainingskist.
leek mij een goed idee ben ik alleen vergeten te vragen welke grond ik hiervoor moet gaan gebruiken.
Moet ik hem dan meer gaan behandelen als een normale plant of moet ie toch in bonsai grond komen te staan?
Andere vraag waar ik mee ben blijven zitten omdat ik dit vergeten te vragen ben is tot hoever je een acer kan snoeien.
Op bonsai4me staat terug snoeien tot 1 of 2 blaadjes maar kan dit ook verder.
Onderstaande foto verduidelijkt dit meer.
De 2 grote blaadjes volgen kom je uit op de secundaire vertakking als ik hem hier knip loopt deze hier dan opnieuw uit zodat ik volgend seizoen via het weghalen van de middelste uitschieter hem fijner kan laten vertakken met minder tussenruimte?
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Laatste vraag is wij hebben gewoon als tuinplant een acer palmatum shishigashira staan.
Deze heeft op het moment nogal last van bladluis.
Nu staan deze 2 zover mogelijk uit elkaar maar ben als de dood dat men bonsai deze ook krijgt.
Nu las ik hier op het forum dat het middel van bayer garden verdunt veilig te gebruiken was.
Ik ben van plan dit als laatste redmiddel te gebruiken zijn er nog tips om het niet zover te laten komen.
Een hele lap tekst maar ik zou ontzettend geholpen zijn als er wat twijfels weg zouden gehaald zijn.
Als laatste nog een foto'tje van de gehele boom.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
bedankt alvast voor alle hulp,
Simon Donders