Mijn moeder heeft dit boompje (zie foto's) ik heb daarvan een stekje gepakt die nu ongeveer 2 dagen wortels staat te trekken.. Maar wat is het voor boompje? Hij lijkt veel op een Acer maar is het dat ook?
Mvg Kevin
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
LB, toon je hier Acer palmatum? Mij lijken dit Acer campestre.
Ik heb sterk het gevoel dat je eigenlijk in het hiernastaande onderwerp wilde posten
www.bonsaiempire.nl/forum/boom-bespreking/13304-acer-campestre
Voor zover ik weet is Acer palmatum een van de fijnste soorten voor bonsai.
@ Kevin in dezelfde post zie je mooie voorbeelden van Acer palmatum bonsai. Die als voorbeeld voor een andere acersoort zouden moeten dienen. Reken op 20 jaar en al die tijd een goede vorming als je dat doel wil bereiken.
De rode vormen groeien voor zover ik ze ken allemaal wat grover dan de groene varianten. En ja, ik weet heel zeker dat het een palmatum is. Kan als het blad open is wel even een foto plaatsen..
Ja, is hij wel. Vorig jaar uitgegraven, en toen kwam die vorstperiode. De basis heeft wat opslag; Ik moet nog graven waar dat vandaan komt. En misschien dat er op de hoofdstam dit jaar nog een knop open breekt, maar ik heb hem eigenlijk opgegeven. Heel erg jammer. Kick-in myself.