Bedankt voor uw reactie. Ik moet er binnenkort heen, dan kan ik de boom pas bezichtigen. Ik wil er wat foto's van maken en die hier posten.
Ik begrijp dat er honderden soorten coniferen zijn, maar ik heb geen idee welke het is. Ik denk dat het op zich niet zo'n probleem is om de boom naar boven te krijgen. Vooropgesteld dan, dat het überhaupt verstandig is om hier aan te beginnen.
In de afgelopen 20 jaar heb ik op dat balkon van alles geprobeerd te kweken: een berk (die spontaan opkwam uit een bloempot), een stuk of drie olijfbomen (allemaal gesneuveld) waarvan ik er één elf jaar in leven heb weten te houden, opgekweekt tot een hoogte van tweeënhalve meter uit een piepklein stekje van 6 blaadjes dat ik ooit kreeg van de beheerder van de hortus botanicus van de VU in Amsterdam. Verder een stuk of tien vijgenbomen (allemaal gestekt van snoeisel van een buurman die wél een tuin heeft), een eikenboom (ook spontaan ontstaan uit een pot, waarschijnlijk uit een eikel die daarin begraven was door de overijverige buurt-vlaamse gaai), en nu ben ik bezig een zilverwilg ui een stekje op te kweken.
Uiteindelijk zijn alle bomen gesneuveld door de koude winters van de laatste jaren, behalve twee vijgenbomen die er momenteel prima bij staan (nog wel).
Ik zal binnenkort wat meer info plaatsen over de conifeer. Met foto's. Dank zover, voor de reacties!