Hallo Senza
Ik ben 2 jaar geleden met bonzai,s begonnen
En heb hetzelfde probleem wij hebben 4 ragdolls dus echte binnenkatten ,lopen zomers wel in de tuin los
Waarvan er 1 echt buiten los loopt deze kater eet altijd zowel buiten als binnen van de planten
Ook ik vraag altijd wanneer ik een nieuwe plant koopt of hij giftig is (bladglans is ook erg giftig)
Ik heb 3 binnen bonzai,s 1 ficus retusa 1 Carmona Fukien -thee, en een Ligustrum
De buiten bonzai,s zijn 2 bonzai azalia ,1 acer en 1 Ilex granada
Van de ficus Retusa weet ik dat hij giftig is ( er komt ook melksap uit , de gewone ficus is ook giftig)
De Azalia bonzai (is voor buiten ) is ook giftig ook de gewone azalia is giftig
De carmona is een thee boompje. Heb ergens gelezen dat hij niet giftig is ,en dat je er zelf thee van kan zetten ,
Of dat waar is weet ,ik niet ik probeer het liever niet uit
Ik weet niet of je binnen bonzai,s of buiten bonzai,s zoekt
voor buiten bonzai,s de acer ( japanse esdoorn) bijvoorbeeld,kijk ik gewoon bij de giftige buitenplanten of die op lijs
staat.zo kan je dat met meerdere soorten buiten/binnen bonzai,s doen
Zo ben ik er ook achter gekomen dat de bonzai azalia en de ficus retusa giftig zijn!!
Nu weet ik ook dat er een spuitbusje verkocht word onder de naam bitterr (bij spat katten )het schijnt totaal ongevaarlijk te
zijn,je kan eens info.of dat ook geschikt is voor planten?????? misschien een idee
Hopelijk heb je hier wat aan
Succes corrie