Ik heb sinds een week of 2 een meta sequoia. Hij was prachtig groen de eerste dagen. Nu kom ik terug van vakantie en nu zie ik dat het "loof" een heel andere kleur heeft gekregen..
Doe ik iets fout qua verzorging? Ik begreep uit eerdere posts dat een sequoia wel redelijk veel water nodig heeft dus ik geef iets frequenter water dan bijvoorbeeld m'n Ilex.
Het boompje (of begin van) staat op het oost-zuid oosten en staat lekker beschut. Andere boompjes doen het prima op deze plek.
Kan er iemand mij voorzien van wat advies mbt verzorging van m'n sequoia? Vriendelijk bedankt alvast.
Edit: het boompje is tijdens mijn vakantie uiteraard wel bewaterd. Is dit een seizoensgebonden verkleuring of een fout in verzorging?
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Beste Auk,
Ik weet dat de sequoia buiten hoort, daar staat ie ook! Op het oosten ongeveer, tot een uur of 1 / half 2 krijgt ie zon.
Mijn vraag is of de boom bruin wordt omdat het daar gewoon tijd voor is, of dat ie bruin wordt omdat ik hem langzaam vermoord.. Veel bomen hier in de omgeving zijn nog tamelijk groen.
In oktober is het vrij normaal dat alle bomen verkleuren. Zelfs de Juniperus gaat binnenkort wat geler van kleur worden.
Weet ook dat de bonsai in pot gevoeliger zijn voor de koude en daardoor misschien net wat sneller in de herfstkleur gaan dan de bomen in de tuin. En de ene boom is de ander niet.
Ze staan ook op een (privé) galerij, ik heb geen andere opties omdat ik in een appartement woon in het centrum van een stad. M'n boompjes krijgen wel wind, regen enz, en het lijkt erop dat ze het prima doen op de plek waar ze staan..
Op de foto's staat de sequoia even binnen maar dat is alleen zodat ik een fatsoenlijk belichte foto kan maken.
heb het zelfde probleem, en ook met een andere soort , welke ik even niet weet Ik stuur later een foto
Ik wilde een arrangement maken om te verkopen voor een goed doel, maar de boompjes zien er iedere dag slechter uit .
Moet ik de pot helemaal vochtig houden of eens per weer onderdompelen of ook sproeien oid ?