marcotteren kun je proberen, ik heb er zelf geen persoonlijke ervaring mee, dus kan je niet vertellen hoe groot de succeskans hiervan is bij een chamaecyparis. Al denk ik aangezien het een conifeer is, dat het wat langer duurt dan bij loofbomen.
Ik bedoel, dat ze reeds in potten staan, dus je kunt ze zo meenemen, hoeft ze niet eerst uit te graven en laten overleven etc.
Je kunt ze dus meenemen, en toch gewoon wat technieken op uitproberen, maar of het echt ooit een volwaardige bonsai zal worden... ??
Er zijn rhodo's (dwergvormen) die idd wat kleinbladeriger zijn de normale tuin rhodo's. doorgaans hebben azalea echter wel kleiner blad dan rhodo's. Deze op je foto hebben zo te zien ook wat groter blad.
Ik ben nu enige jaren een tuin rhodo (dus in de tuin geplant, geen doel om als bonsai te worden) bezig wat technieken op toe te passen. Ik moet zeggen, dat de bladeren nu wel redelijk wat kleiner zijn geworden, maar voor bonsai nog steeds te groot.
Heb trouwens wel enkele weken terug uit mn ouders tuin een stuk van een grote rhodo in een pot gezet, ook enkel om wat te trainen, technieken te proberen en te oefenen etc. Zal ook nooit een echt mooie bonsai worden, maar gewoon een leuk prive projectje. Ik zal vanavond proberen een foto hiervan te posten