Beste allemaal,
Mijn naam is Dominique, 30 jaar oud en nieuw in de wereld van bonsai.
Sinds enkele weken heb ik mij zo veel mogelijk proberen te verdiepen in de kennis welke online en ook hier te vinden is. Daarnaast heel wat filmpjes bekeken en na overleg met de vrouw besloten deze hobby op te gaan pakken. Helaas heb ik mijn andere natuur hobby, zeewater aquaria, moeten opgeven ivm. Mijn gezondheid.
De bomen intrigeren mij zeker zoveel als koralen, en daarmee denk ik een passende hobby te hebben gevonden in bonsai.
Gisteren hebben we dan ook een boom uitgezocht bij H en H. Erg positieve ervaring, prachtige bomen en een mooie locatie.
Daar zijn we gevallen voor een cudrania. Ik denk een crudania tricuspidata. Met name de wortel voet van deze boom sprak ons aan om het sprookjesachtig voorkomen.
Goed, alle overige materialen als een schaartje en mest zijn aanwezig, alleen ben ik gewoon vergeten te vragen of deze boom op dit moment in het jaar nog gesnoeid mag worden?
Om het model weer wat terug te krijgen ben ik voornemens om alle rechtop staande takjes en de uitlopers die her en der door de boom lopen, te verwijderen.
Hoop dat iemand al hier me advies kan geven. En of de beschreven aanpak voldoende zou zijn?
Heb een matige kwaliteit foto van de boom toegevoegd.
Alvast hartelijk dank!