Ik heb momenteel een probleem met een taxodium distchum. Ik heb deze plant eerder dit jaar gekocht, waarna ik hem in een iets kleinere trainingspot heb gezet, enkele lelijke takken gesnoeid en de top er af te gehaald om er later een yin van te kunnen maken. Al met al leek de plant het prima te doen. Overal kwamen nieuwe takjes en hij groeide zeer goed. Tot enkele weken geleden...
Momenteel heeft ie vrijwel geen blad meer, alles is of bruin geworden of heeft een dof groene kleur met uitgedroogde blaadjes. Nu weet ik dat deze soort naaldverliezend is, maar midden in de zomer lijkt me wat vroeg.
De potgrond is bonsaigrond van de intratuin, water krijgt hij naar mijn idee genoeg. Deze plant mag namelijk nat staan in de zomer omdat het oorspronkelijk een moerasplant is. De grond is nooit echt helemaal nat (behalve direct na het bewateren), maar hij blijft wel goed vochtig. In de grond heb ik ook geen bijzondere mankementen gezien (rotte plekken of dergelijk). De standplaats verschilde wel, toen ik de eerste bruine blaadjes zag heb ik em wat meer in de schaduw gebracht, maar dat is al weken terug en dat leek niet te helpen. Mest krijgt de plant ook, meestal 1 keer in de 1 of 2 weken. Ook hier een standaard bonsaimest van de intratuin (niet de ideale mest misschien).
Weet iemand wat er mis is gegaan zodat ik hier van kan leren?