Hallo!
Door privé omstandigheden heb ik heel lang niet gepost. Maar vond het leuk weer eens te komen kijken.
Ik vind de site erg mooi geworden en erg verbeterd ook, complimenten.
Ik dacht dat het misschien leuk was even een update te geven na zon hele tijd.
Met de bonsai gaat het best goed, de Serissa Foetisa is helaas gestorven.
De Carmona bleef rustig aan groeien.
Ik ben inmiddels verhuist naar een nieuwe woning.
En de verbetering is goed te merken.
Ik merk enorm dat m'n boompjes groeien sinds ze veel meer licht krijgen...
Het gaat allemaal een stuk beter.
Ze staan nu allemaal in nissen, met ramen van 2,5 meter hoog.
De Carmona reageerde goed op de voeding en ik merk dat de grond uitgeput raakt, van het voorjaar wordt deze verpot.
Omdat de Carmona zo klein is wil ik straks een mooie bonsai schaal en andere grond uiteraard die mooi met elkaar in harmonie zijn.
Ik dacht zelf aan akadema met een lichtgroene schaal, ik vind die combi erg mooi contrasten met elkaar.
De Ficus groeit , en groeit en loopt goed uit, en ik ben erg blij dat hij het goed doet.
En na heel wat maanden gewacht te hebben om te kijken of ik het een beetje begin te leren, heb ik een van mijn favorieten gehaald.... Ulmus Parvifolia. En ben benieuwd hoe het zal gaan.
Ik wilde dit boompje al ontzettend lang maar besloot eerst ervaring op te doen met het verzorgen en onderhouden van andere soorten.
Zoals je misschien opvalt heb ik een voorkeur voor Moyogi stijl, bij grotere bonsai, en heb ik naar mijn mening een mooie uitgekozen. De Ulmus komt bij H&H bonsai vandaan te Ijzendoorn, en ik was erg onder de indruk van hun aanbod, kennis en, presentatie.
Ik heb 4 grote nissen, en ben van plan tzt elke nis te voorzien van bonsai.
Maar alles op z'n tijd.
Voorlopig blijft het even bij enkel de woonkamer omdat ik een jonge kater heb die ik in de gaten moet houden.
Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met de Ulmus vind het een prachtig gevormde boom.
En natuurlijk dat ik blij ben dat ik met m'n reeds aanwezige bonsai vooruitgang heb geboekt.
Groetjes en een fijn weekend.
Joey
Bijgaande foto's geven een beeld van de situatie.
De Carmona had net water gehad, vandaar de natte grond.
Verder kun je zien dat m'n lichtinval behoorlijk meer is dat voorheen op m'n slaapkamer in het ouderlijk huis.