Hallo allen ! Ik zoek een geschikte bonsai voor mijn hamster habitat mee op te leuken. Het gaat om een behoorlijke habitat maar ik ben op zoek naar een Boompje tot ongeveer 50cm. Ik zit te denken aan dwerghamsters of in ieder geval eentje , en dus wil ik graag weten welke boompjes niet giftig zijn en niet makkelijk kapot te knagen zijn...
De habitat is binnen dus op kamer temperatuur !
Mvg
denk niet dat dit een succes gaat worden, meeste bomen zijn namelijk gewoon makkelijk kapot te knagen voor dit soort dieren + het hele "indoor" principe gaat eigenlijk niet echt op... het gaat gewoon om tropische soorten die prima in het nederlandse klimaat buiten kunnen staan behalve als het echt koud begint te worden...
denk niet dat een boompje het lang zou volhouden in z'n habitat met dat soort dieren en alles wat daar bij komt kijken...
Zou het ook niet uitmaken dat het een grote habitat wordt ? en ik er genoeg hout en dingen in plaats om aan te knagen ? Ik kan me niet voorstellen dat een ( dwerg ) hamster die echt de ruimte heeft het zijn levensmissie maakt om een boom kapot te knagen
Deze afbeelding is verborgen voor gasten. Login of registreer om deze te zien.
Tinoz schreef : Zou het ook niet uitmaken dat het een grote habitat wordt ? en ik er genoeg hout en dingen in plaats om aan te knagen ? Ik kan me niet voorstellen dat een ( dwerg ) hamster die echt de ruimte heeft het zijn levensmissie maakt om een boom kapot te knagen
Deze afbeelding is verborgen voor gasten. Login of registreer om deze te zien.
maakt niks uit....ik zou het er in ieder geval nie op wagen...
maar met welke soort bonsai zou ik het kunnen proberen ? Probleem is vaak dat dieren kenners niets van Bonsai's weten en Bonsai kenners, op hun beurt weer niets van hamsters ...
Man man, bonsai is een hoby appart. Het gaat niet samen in een hamsterbak. Bespaar je het geld en de moeite. Is zoals een bonsai in een terrarium, bdie beesten snappen niet dat je die bomen niet kapot moogt doen. Gouden tip: spendeer je bonsai geld in iets leuks voor je hamster en koop met de overschot een plastieke bonsai voor in het kot.