gisteren een druk dagje gehad, langs 2 tuincentra geweest om even te kijken naar wat leuk naaldboom materiaal maar kon maar weinig vinden, merk al wel dat ik het gigantisch moeilijk vind om bij echt van die volle "bossen" etc naar geschikt materiaal te kijken aangezien er zoveel staat en het allemaal toch wel redelijk dicht en volgegroeid is. ook nog wat acer varianten gezien maar toch maar niet meegenomen aangezien het ook veel jonge planten waren die minsten nog een aantal jaar moesten doorbrengen in de volle grond.
gelukkig wel eindelijk stekpoeder gevonden en gelijk maar een zakje stekgrond meegenomen en een klein simpel plastic kasje om wat stekjes in te zetten zodat ze mooi beschut staan en ik ook niet nog meer grond hoef te kapen in de achtertuin hier bij me ouders.
ook afgelopen week de acer verpot van een schaal naar de volle grond en tot zover doet die het nog prima dus binnenkort nog maar eens even geschikte mest halen (dacht coniferen of rozen mest van wat ik begrepen had ?)
en tot slot kwam ik in het tuincentrum ook nog een in mijn mening leuk mini olijfboompje tegen voor 5,- die ik niet kon laten staan, genoeg uitschieters en overal volgens mij best leuk materiaal voor dat geld !
hier enkele fotos van de acer in de volle grond en de olijfboom (Olea Europea)
s1240.photobucket.com/user/Teemantz/slideshow/Bonsai