sorry volgende keer zal ik er even aan denken, was ook niet mijn intentie om het weer op mijn boom te gooien aangezien ik gewoon wat advies vroeg over een schaal die ik zag @ bonsai.de ... zal er op letten.
inhoudelijk : ik had afgelopen week Harry Harrington gemaild of hij nog een leuk advies had, kreeg dit terug.
wat denken jullie daarvan en dan denk ik dat hij de laagste vertakking bedoelt (dit weet ik niet zeker)
Hi Patrick,
Definitely lose that bowl
Be patient with the tree, enjoy it for this growing season and just let it grow and then in the autumn, as soon as it drops its leaves, prune away the two outer branches/trunks where the tree splits into 3 low down on the trunk, you'll have the beginnings of a nice trunkline and the tree should respond with plenty of new branches next Spring
Harry
zal morgen eens even een grote plastic pot opzoeken en dan even kijken of ik nog genoeg akadama/split en potgrond heb om weer even een mix te maken.
Wat esdoorns betreft toch wel 1 van de favorieten aan mijn kant, vind het echt genieten om de hele transformatie telkens te zien van bladloos naar donker rood blad.. geweldig vind ik dat ! hopelijk ooit in de verre verre toekomst heb ik een mooie esdoorn staan