Hallo allen !
ik ben weer terug in de wereld van de bonsai en wil me er graag weer flink in gaan verdiepen... nadat ik er 2 jaar ben uitgeweest is er vast heel veel veranderd en ook bij mij zijn er een aantal dingen veranderd (nog steeds ben ik een beginner van het laagste niveau) maar ik wil me er echt op gaan storten en veel meer leren, doen met deze hobby.
Helaas heeft mijn fukien thee (carmona) het niet overleefd wat ik toch echt heel erg jammer vind.. aangezien dat me eerste bonsai was en hij het zo gigantisch goed deed na het overpotten etc... gelukkig heb ik er zo lang van mogen genieten en heb ik toen zelfs een 2e aankoop gedaan.
Heb nu nog 1 Acer Palmatum staan die ik maar wat graag wat wil opbeuren en verfijnen, nou wil ik jullie hulp daar graag bij aanspreken en gebruik van maken aangezien ik nu dus net weer fris in deze wereld terug rol en er zelf niet zo heel erg veel verstand meer van heb.
Ik wou vragen of jullie potentie zien in deze "boom" en er wat van te maken valt etc. ook kan ik alle tips, hulp etc. gigantisch goed gebruiken en alles is dus meer als welkom.
ook vraag ik me af of ik de "boom" kan overpotten zodra ik een vervangende schaal heb gevonden (aangezien die nu in een tijdelijk oplossing staat, ja een ovenschaal
... na een ongelukje) ik weet nog wel dat je niet zomaar een boom kan overpotten en je dit het best kan doen in bepaalde seizoenen.. maar ik ben niet echt blij met de oplossing van een ovenschaal + het probleem met water geven aangezien er geen afwateringsgaten etc inzitten.
ook vraag ik me af of iemand hier nog een goeie mix/samenstelling van grond weet voor deze soort heb zelf nog wel het een en ander liggen (denk aan potgrond, split, akadama korrels)
Ik hoop dat jullie me weer een beetje op weg kunnen helpen met deze boom en bonsai in het algemeen aangezien ik meer als graag weer bezig wil met deze super hobby.
(eventueel kan ik meer fotos maken etc.)
groeten!!