Hoi iedereen. Ik heb zojuist een quercus robur fastigiata gekregen. Me vader kwam er mee thuis. Ik heb op google nog geen voorbeelden gezien van deze eik soort, dus dat kan nog leuk worden. Mijn vraag is nu dus wat vinden jullie ervan en wat zouden jullie ermee doen gr bonsai1.2
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Als je m in de volle grond terugzet, hou er dan rekening mee dat de penwortel echt heel diep gaat. Je zou hem het beste boven een tegel ingraven, of in een brede ondiepe schaal. Dan krijg je een platte wortelgroei die belangrijk is voor de wortelvoet.
Vraagje? Alleen zaailingen maken toch een penwortel om zo snel mogelijk vocht en stevigheid te krijgen?
Na een keer rooien komt er toch geen nieuwe meer of heb ik het verkeerd begrepen?
PeterE. schreef : Vraagje? Alleen zaailingen maken toch een penwortel om zo snel mogelijk vocht en stevigheid te krijgen?
Na een keer rooien komt er toch geen nieuwe meer of heb ik het verkeerd begrepen?
Bij eiken is het namelijk zo dat hij iedere keer een penwortel maakt. Ik was eigenlijk van plan om hem de eerste 2 jaar in deze plastic pot te laten staan. Van wegen het feit dat deze eik weinig tot geen wortels heeft. Dus ik denk eerst een zooi haar wortels kweken. En dan de kluit inkorten en dan pas in de vollen grond plaatsen met een tegel eronder