Hallo iedereen!
Mijn naam is Felix. van kleins af ben ik geinteresseerd in de oosterse cultuur en ook vooral in Bonsai. ik heb die boompjes altijd gigantisch mooi gevonden.
vroeger was ik niet in staat planten of dieren te houden. ik heb meermaals geprobeerd met vetplanten, vissen, wandelende takken etc... maar dat ging allemaal niet zo vlot. ik vergat ze eten/drinken te geven dus ze hielden het niet lang uit.
2 jaar geleden heb ik nog eens een poging gewaagd door 2 schildpadden te nemen. tot op heden leven ze nog en ook de 2 sluierstaartjes die ik een jaar daarna heb gekregen zijn nog in leven (lees krijgen elke dag eten en worden proper gehouden). dat zie ik aan als een goed teken, maar dieren laten weten dat ze er zijn... nu proberen of het met planten ook lukt.
Ik ben sinds dit jaar zelfstandig gaan wonen samen met mijn vriendin en om onze woonst op te leuken hebben we 2 ficussen gekocht. Toen ik ergens een Bonsai-ficus zag staan was ik meteen verkocht (en de Bonsai dus ook).
Dit is wat ik gekocht heb: Ficus Ginseng Bonsai. op het kaartje staat dat hij 8-10 jaar oud is.
en dit is hoe hij er momenteel uitziet.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Alle informatie aangaande deze Bonsai en wat ik ermee moet doen is welkom. ik heb hem nu 2 weken en hij is ongeloofelijk bijgegroeid. is dit normaal voor het begin van de herfst?
iemand een idee hoe en waar ik hem zou knippen en omdraden om hem een mooi figuur te geven? momenteel lijkt het wat wildgroei te zijn.
Bedankt!!