In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

hoe moeilijk is een chinese elm? 12 jaren 4 maanden geleden #12424

• kittyvlekkie
  • Onderwerp Auteur
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 16
hoe moeilijk is een chinese elm?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

hoe moeilijk is een chinese elm? 12 jaren 4 maanden geleden #12430

• YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 169
Staat bekend als een niet erg moeilijke soort (heb er zelf geen ervaring mee). Zie anders hier de verzorging ervan en kijk ook of je aan zijn eisen kunt 'voldoen': www.bonsaiempire.nl/geschikte-boomsoorten/chinese-iep-ulmus

Groetjes ;)
Youri
De volgende gebruiker (s) zei dank u: kittyvlekkie

hoe moeilijk is een chinese elm? 12 jaren 4 maanden geleden #12443

• AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 188
chinese elm (Ulmus Parvifolia) is relatief gemakkelijk.. kan zware snoei aan, groeit snel..
aan de andere kant, het is een boom en dus zoals alle bonsai, een levend iets, welke je met geduld moet leren verzorgen.. of het nu een jaarling is van een tuincenter in promo aan 2€ of een gevormde eeuwenoude yamadori van 12000€ maakt niet uit

maar zoals bij alle bomen.. lees je eerst goed in.. leer zoveel mogelijk over de soort..

beste raad die ik jou kan geven: zoek op of er bij jou in de buurt een bonsai club is!
hier gaat een jong en (soms over) enthousiast iemand zoals jij het meeste uit leren
gezien je jonge leeftijd vermoed ik dat geduld nog niet je sterkste punt is en je moet zeker niet leren lopen voor je kan stappen..
bij een goede club zal de "meester" je wel onder zijn vleugels nemen en je aanraden met welk materiaal je best kan beginnen en je begeleiden mij de verzorging on vorming van die boom..

hoe moeilijk is een chinese elm? 12 jaren 4 maanden geleden #12448

• kittyvlekkie
  • Onderwerp Auteur
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 16

AlexW schreef : chinese elm (Ulmus Parvifolia) is relatief gemakkelijk.. kan zware snoei aan, groeit snel..
aan de andere kant, het is een boom en dus zoals alle bonsai, een levend iets, welke je met geduld moet leren verzorgen.. of het nu een jaarling is van een tuincenter in promo aan 2€ of een gevormde eeuwenoude yamadori van 12000€ maakt niet uit

maar zoals bij alle bomen.. lees je eerst goed in.. leer zoveel mogelijk over de soort..

beste raad die ik jou kan geven: zoek op of er bij jou in de buurt een bonsai club is!
hier gaat een jong en (soms over) enthousiast iemand zoals jij het meeste uit leren
gezien je jonge leeftijd vermoed ik dat geduld nog niet je sterkste punt is en je moet zeker niet leren lopen voor je kan stappen..
bij een goede club zal de "meester" je wel onder zijn vleugels nemen en je aanraden met welk materiaal je best kan beginnen en je begeleiden mij de verzorging on vorming van die boom..

ik mediteer soms uren, maar op dit gebied ben ik niet erg geduldig maar dat komt wel ;)

22 en 23 september is in apeldoorn(daar woon ik) een evenement, daar zou ik een meester kunnen vinden, ook zal ik youri1995 waarschijnlijk bij deshima bonsai staan :D

hoe moeilijk is een chinese elm? 12 jaren 4 maanden geleden #12457

• dea
  • dea's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 901
er is in apeldoorn ook een vereniging.
www.bonsaiverenigingapeldoorn.nl/
Arnauld zou een goede mentor voor je zijn. Hij zal de 22e en 23e ook aanwezig zijn.

kittyvlekkie schreef : ik mediteer soms uren, maar op dit gebied ben ik niet erg geduldig maar dat komt wel ;)

Ik weet niet wat voor meditaties je doet, maar meditatie en geduld hebben zijn 2 totaal verschillende zaken. Als je wel uren kunt mediteren (met je aandacht bewust in het hier en nu zijn) dan kun je dat ook in bonsai toepassen.

Geduld is echter de rust en bereidheid om te wachten en is dus iets compleet anders dan meditatie. Geduld hebben is dus wachten op iets wat in de toekomst plaats zal vinden of nog moet gebeuren. Bij meditatie laat je verleden en toekomst los en ben je met lichaam en geest alleen in het NU.
Het is niet zo dat je met meditatie ergens of wacht, of je geduld traint. Je traint je bewustzijn.

Laast bewerkt: Post by dea.

hoe moeilijk is een chinese elm? 12 jaren 4 maanden geleden #12489

• kittyvlekkie
  • Onderwerp Auteur
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 16

dea schreef : er is in apeldoorn ook een vereniging.
www.bonsaiverenigingapeldoorn.nl/
Arnauld zou een goede mentor voor je zijn. Hij zal de 22e en 23e ook aanwezig zijn.

kittyvlekkie schreef : ik mediteer soms uren, maar op dit gebied ben ik niet erg geduldig maar dat komt wel ;)

Ik weet niet wat voor meditaties je doet, maar meditatie en geduld hebben zijn 2 totaal verschillende zaken. Als je wel uren kunt mediteren (met je aandacht bewust in het hier en nu zijn) dan kun je dat ook in bonsai toepassen.

Geduld is echter de rust en bereidheid om te wachten en is dus iets compleet anders dan meditatie. Geduld hebben is dus wachten op iets wat in de toekomst plaats zal vinden of nog moet gebeuren. Bij meditatie laat je verleden en toekomst los en ben je met lichaam en geest alleen in het NU.
Het is niet zo dat je met meditatie ergens of wacht, of je geduld traint. Je traint je bewustzijn.

ja dat snap ik, veel mensen hebben niet het geduld daarvoor, tenminste bij mij dan :S.

hoe moeilijk is een chinese elm? 12 jaren 4 maanden geleden #12491

• dea
  • dea's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 901

kittyvlekkie schreef : ... veel mensen hebben niet het geduld daarvoor, tenminste bij mij dan

waarvoor?
waar heb je het nu over?
geduld bij bonsai??

hoe moeilijk is een chinese elm? 12 jaren 4 maanden geleden #12493

• kittyvlekkie
  • Onderwerp Auteur
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 16

dea schreef :

kittyvlekkie schreef : ... veel mensen hebben niet het geduld daarvoor, tenminste bij mij dan

waarvoor?
waar heb je het nu over?
geduld bij bonsai??

ik zei het verkeerd, geduld in het algemeen.
ik wacht bij huiswerkbegeleiding(een soort bijles) soms wel anderhalf uur op mijn vriend omdat ik toch niets beters te doen heb, ik ben geduldig.

hoe moeilijk is een chinese elm? 12 jaren 4 maanden geleden #12511

• AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 188
wil je geduld leren, ga dan vissen.. daar leer je het best om hobby-gewijs geduldig te zijn..

bij bonsai gaat dit echter nog verder.. hierbij is geduld meer een kwestie van jaren ipv uren..

hoe oud ben je eigenlijk?

hoe moeilijk is een chinese elm? 12 jaren 4 maanden geleden #12514

• kittyvlekkie
  • Onderwerp Auteur
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 16

AlexW schreef : wil je geduld leren, ga dan vissen.. daar leer je het best om hobby-gewijs geduldig te zijn..

bij bonsai gaat dit echter nog verder.. hierbij is geduld meer een kwestie van jaren ipv uren..

hoe oud ben je eigenlijk?

dat weet ik, vissen is het eerste wat ik gedaan met mijn vader,
ik ben 15 jaar oud, ik denk vooral met mijn logica maar de hormonen nemen hun tol soms.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren