Hallo,
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
(mijn bonsai toen ik heb net kreeg)
Mijn bonsai gaat dood, of bijna dood en ik ben benieuwd hoe het komt en hoe ik heb kan redden! please help me!
ik heb een ulmus (chinese iep) gekregen in juni, hij zag er gewoon gezond uit en hij groeide ook heel snel/veel, hij zag er echt goed uit. ik las dat je bonsai boompjes ook mest moest geven dus toen heb ik pokon voor bonsai opgehaald.
ik heb het in een water spuit met de juiste verhouding gemixt, ik geef de plant altijd water met die water spuit. ik spray vaak ook de blaadjes in.
we zijn net twee weken verhuisd, dus de boom staat ergens anders, maar hij kreeg nog iedere dag water zoals altijd toen ik heb drie dagen geleden van zijn plek pakte om de voorkant te bekijken (omdat die het mooist is) zag is dat 3/4 deel van alle blaadjes heel droog was en al helemaal oprolden. inmiddels zijn al die blaadjes er al afgevallen, en de andere 1/4 deel zit er nog wel aan maar hij lijkt vrij kaal nu.
Ik zag ook dat er op de blaadjes witte aanslag zat van de mest, die ik dus ook op de blaadjes sprayde omdat de mest in de spuit zit.
Waarom is hij ana het dood gaan en wat heb ik verkeerd gedaan?
ik ben namelijk een beginnende bonsai eigenaar en heb geen idee.
Wat doe ik nu:
- ik heb het planten spuitje leeg gegooit en geeft de boom nu alleen nog maar water.
- verder laat ik de boom met rust
- ik heb wel alle dode blaadjes eraf geschud.
Maar wat moet ik doen om hem in leven te houden?
Alvast bedankt!