Allereerst: mijn excuses voor de kwaliteit van de foto's, ze zijn met de telefoon gemaakt en het is wat schemerig op moment.
In ieder geval: ik wilde eerst wachten met een topic over deze boom totdat er meer groen aan de boom zat, echter heb ik vooral moeite met het bepalen van de stijl van de boom.
Mijn vriendin kwam met het idee om hem op een rots te plaatsen.
Op zich vond ik dit geen gek idee, maar is dit mooi bij een hazelaar?
Zelf vind ik dat de boom de vorm maar vooral de wortels er wel voor heeft.
Maarja, welke vorm geef ik dan de rest van de boom?
Misschien Semi cascade? Of wat ik in een ander topic zag: Windgestriemd?
Verder nog even wat uitleg over de boom zelf:
Ik heb de boom eigenlijk een beetje uit het bos gered, de boom was er namelijk erg slecht aan toe omdat hij de grasmaaier over zich heen heeft gehad. (of een stel tuig die de boom gesloopt heeft)
De boom groeide letterlijk over de grond heen, daarom heb ik de boom vastgebonden aan onze schutting zodat ik de boom overeind kon helpen.
Misschien had ik beter over het materiaal hiervoor na moeten denken, want het hennep touw snijd nogal, vooral wanneer je maar 1 draadje gebruikt...
Mocht het touw echt in de boom gaan snijden dan valt de schade volgens mij wel mee, aangezien dit dan aan het randje van de top zit.
Verder begint de boom net een beetje uit te lopen zoals jullie zien op de foto's.
Aan die gekke lange spriet aan de zijkant zitten al mooie, grote maar vooral gezonde bladeren, welke ik uiteraard nog een poos laat zitten zodat de boom nog mooi even van het "zonnetje" mee kan snoepen.
Aan de voet van de boom, zo'n beetje op de wortels, zitten momenteel 2 nieuwe knoppen welke nu aan het uitkomen zijn.
Ook zit er nog een nieuwe knop onder het punt waar die gekke lange spriet groeit.
Zelf ben ik ook erg tevreden over de wortels, ze zijn al lekker lang, dik en hard (euhm... ja... het is toch echt zo
) en zitten ook zeker niet op een verkeerde plek.
Wat ik natuurlijk wel jammer vind is dat de grootste nieuwe knoppen bij de wortel zitten, maar dit zal in de toekomst nog wel veranderen.
Verder zou ik graag jullie mening willen horen over de boom, en welke stijl ik de boom eventueel zou kunnen of misschien zelfs zou moeten geven.
Ohja de boom staat momenteel in gewone potgrond omdat ik de boom z.s.m. wilde plaatsen in een pot (ik had op dat moment geen ruimte in mijn "Bonsai" tuintje).
Echter dek ik deze grond momenteel erg veel af zodat het regenwater beperkt wordt.
Dit heb ik overigens ook met mijn beuk en mini sinaasappel gedaan.